Pe lângă inițiatorii proiectului, au participat la eveniment fermieri locali și localnici interesați de proiect, iar susținătorul proiectului, Guvernul Ungariei, a fost reprezentat de Brendus Réka, adjunct şef departament în cadrul Secretariatului de Stat pentru Politică Naţională al Oficiului Ungar al Premierului și Torda Márta din partea Ministerului Agriculturii.

În discursul de deschidere, primarul Kereskényi Gábor a numit crearea mărcii drept un pas revoluționar care poate fi o armă împotriva „mizeriilor” ajunse pe rafturile magazinelor din cauza globalizării.

„Am fost dintotdeauna mândrii de autenticele produse sătmărene care au marcat identitatea regiunii. Producătorii s-au aliat acum și din punct de vedere juridic, iar produsele lor, care de altfel, prezintă o adevărată valoare, vor deveni competitive prin acest brand” – a declarat primarul Kereskényi Gábor care, în încheierea discursului său, i-a îndemnat pe toți cei prezenți la consumarea produselor sătmărene.

Brendus Réka a citat din bine cunoscutul film maghiar Martotul: „Puțin acru, dar e al nostru.” După care a urmat, firește, o corectare instantanee: produsele sătmărene nu sunt nici mai mici, nici mai acre, ci prezintă de o calitate superioară și sunt mult mai sănătoase decât cele pe care le găsim pe rafturile supermarketurilor. Brandul Produse Sătmărene oferă noi posibilități femierilor și producătorilor sătmăreni.

Pataki Csaba i-a felicitat pe toți cei care, pe durata a peste doi ani, au lucrat la acest proiect,  după care a transmis un mesaj tuturor cumpărătorilor: chiar dacă Produsele Sătmărene sunt mai scumpe, chiar și cu un leu decât celelalte, merită cumpărate, deoarece acel leu creează, sau poate chiar salvează, un loc de muncă. După părerea sa, produsele brandului Produse Sătmărene și-ar putea face apariția și pe piața internațională deoarece gusturile sătmărene sunt căutate atât de localnicii noștri stabiliți în străinătate, cât și de străini. „Calitatea produselor, însă, nu poate să scadă” – a avertizat producătorii.

Deputatul sătmărean Magyar Lóránd, inițiatorul proiectului Produse Sătmărene, a prezentat brandul. Împreună cu Tóga István, liderul local al grupului de acțiune, au lucrat mai bine de doi ani la crearea mărcii la care s-au alăturat, până în prezent, peste zece producători de vin, miere, apă minerală, dulceață, meșteșugari, producători de bere.

Scopul proiectului este de a-i susține pe producătorii locali și produsele lor, consolidarea patriotismului local, respectiv popularizarea produselor locale.

Criteriile sunt foarte stricte: cel puțin 60 la sută din materia primă trebuie să fie de origine sătmăreană, respectiv produsele trebuie să fie lipsite de coloranți și conservanți. Aderarea la brand este permisă doar în urma expertizei unei comisii foarte stricte.

Magyar Lóránd a vorbit și despre imaginea brandului: o siglă de dimensiune mică anunță apartenența produsului la brand. Designul siglei conține elemente de produse tradiționale sătmărene (vin, dulceață, fructe), un coș și o inimă.

Planurile pe termen scurt includ lansarea unei campanii de promovare a cumpărăturilor conștiente, amplasarea unor standuri cu produse, respectiv deschiderea unui magazin propriu, propunere salutată și de Primăria Municipiului Satu Mare.

În continuarea evenimentului, Becze István, reprezentantul Consiliului Județean Harghita, și-a împărtășit experiențele de peste un deceniu despre brandul Produse Secuiești, după care producătorii locali au vorbit despre importanța creării brandului. Evenimentul s-a încheiat cu o masă la care au fost servite, în exclusivitate, produse sătmărene.

Toți cei care doresc să afle mai multe detalii despre brand sunt inviați să acceseze site-ul www.szatmari.ro sau www.satmarean.ro.

 

Sursă: portalsm.ro